Περισσότερα από 8 στα 10 νοικοκυριά έκοψαν βασικά καταναλωτικά αγαθά και υπηρεσίες «μαζεύοντας» ακόμη και τις αγορές τροφίμων, ενώ κάνουν οικονομία σε ηλεκτρικό ρεύμα και νερό. Τον τελευταίο χρόνο αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς ο αριθμός των νοικοκυριών ...
που προχωρούν σε δραστική μείωση των εξόδων τους με πρωτοστατούντες τα χαμηλά και μεσαία εισοδηματικά στρώματα και τους κατοίκους της περιφέρειας. Τα στοιχεία προκύπτουν από τα ευρήματα έρευνας της εταιρείας «FOCUS BARI» για τον αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα ελληνικά νοικοκυριά που διεξήχθη την περίοδο Σεπτεμβρίου 2010-Μαρτίου 2011 και σύμφωνα με τα οποία το 83% των νοικοκυριών έχει ψαλιδίσει τις καταναλωτικές δαπάνες και μόλις το 17% δηλώνει ότι δεν έχει αλλάξει καταναλωτική συμπεριφορά. Ο βασικός λόγος για τη συρρίκνωση της καταναλωτικής δαπάνης για το 64% των νοικοκυριών είναι η μείωση εισοδήματος, ενώ το υπόλοιπο 19% δηλώνει ότι προέβη σε «οικονομίες» για προληπτικούς λόγους. Αναλυτικότερα: Ο αριθμός των νοικοκυριών που «κόβουν έξοδα» βαίνει συνεχώς αυξανόμενος, καθώς από 52% που ήταν τον Μάρτιο του 2010 και 66% τον Σεπτέμβριο του 2010 αυξήθηκε στο 83% τον φετινό Μάρτιο.
Τα κατώτερα και μεσαία κοινωνικοοικονομικά στρώματα και οι περιοχές της περιφέρειας δηλώνουν ότι έχουν κάνει περικοπές σε λίγο μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες του πληθυσμού καθώς το ποσοστό τους φθάνει το 85%. Στην Αττική έχει μειώσει τα έξοδά του το 81%, ενώ στη Θεσσαλονίκη και τη περιφέρεια το 84% των νοικοκυριών.
Αναλογικά ανά κατηγορία αγαθών και υπηρεσιών τα περισσότερα νοικοκυριά (75%) έχουν περικόψει τις δαπάνες διασκέδασης και ακολουθούν τα είδη ένδυσης και υπόδησης με 69% και οι διακοπές και τα ταξίδια με 52%. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 46% των νοικοκυριών έχει περικόψει αγορές από τα σούπερ-μάρκετ και το 38% αγορές τροφίμων και ποτών. Τα έξοδα για το κινητό έχει μειώσει το 23% των νοικοκυριών, για το αυτοκίνητο και τη βενζίνη το 22%, ενώ ποσοστό 13% δηλώνει ότι έχει περιορίσει την κατανάλωση ρεύματος και νερού.
metrogreece
που προχωρούν σε δραστική μείωση των εξόδων τους με πρωτοστατούντες τα χαμηλά και μεσαία εισοδηματικά στρώματα και τους κατοίκους της περιφέρειας. Τα στοιχεία προκύπτουν από τα ευρήματα έρευνας της εταιρείας «FOCUS BARI» για τον αντίκτυπο της οικονομικής κρίσης στα ελληνικά νοικοκυριά που διεξήχθη την περίοδο Σεπτεμβρίου 2010-Μαρτίου 2011 και σύμφωνα με τα οποία το 83% των νοικοκυριών έχει ψαλιδίσει τις καταναλωτικές δαπάνες και μόλις το 17% δηλώνει ότι δεν έχει αλλάξει καταναλωτική συμπεριφορά. Ο βασικός λόγος για τη συρρίκνωση της καταναλωτικής δαπάνης για το 64% των νοικοκυριών είναι η μείωση εισοδήματος, ενώ το υπόλοιπο 19% δηλώνει ότι προέβη σε «οικονομίες» για προληπτικούς λόγους. Αναλυτικότερα: Ο αριθμός των νοικοκυριών που «κόβουν έξοδα» βαίνει συνεχώς αυξανόμενος, καθώς από 52% που ήταν τον Μάρτιο του 2010 και 66% τον Σεπτέμβριο του 2010 αυξήθηκε στο 83% τον φετινό Μάρτιο.
Τα κατώτερα και μεσαία κοινωνικοοικονομικά στρώματα και οι περιοχές της περιφέρειας δηλώνουν ότι έχουν κάνει περικοπές σε λίγο μεγαλύτερο βαθμό σε σχέση με τις υπόλοιπες ομάδες του πληθυσμού καθώς το ποσοστό τους φθάνει το 85%. Στην Αττική έχει μειώσει τα έξοδά του το 81%, ενώ στη Θεσσαλονίκη και τη περιφέρεια το 84% των νοικοκυριών.
Αναλογικά ανά κατηγορία αγαθών και υπηρεσιών τα περισσότερα νοικοκυριά (75%) έχουν περικόψει τις δαπάνες διασκέδασης και ακολουθούν τα είδη ένδυσης και υπόδησης με 69% και οι διακοπές και τα ταξίδια με 52%. Αξιοσημείωτο είναι ότι το 46% των νοικοκυριών έχει περικόψει αγορές από τα σούπερ-μάρκετ και το 38% αγορές τροφίμων και ποτών. Τα έξοδα για το κινητό έχει μειώσει το 23% των νοικοκυριών, για το αυτοκίνητο και τη βενζίνη το 22%, ενώ ποσοστό 13% δηλώνει ότι έχει περιορίσει την κατανάλωση ρεύματος και νερού.
metrogreece
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου